consilier achizitii publice

Consilier achiziții publice

de Simion ILIE
198 views

Acest curs de Consilier achiziții publice cu o durată de 30 de ore se adresează practicienilor  care activează în domeniul achizițiilor publice, dar simt nevoia unui „refresh profesional”, celor care vor să descopere bune practici și soluții eficiente la problemele cu care se confruntă zi de zi în activitatea lor profesională.  În egală măsură, se adresează celor care nu cunosc încă domeniul achizițiilor publice, dar aspiră să-și găsească un loc de muncă în compartimentele de achiziții publice organizate la nivelul autorităților contractante.

Cursul este gândit pentru cei care au job, programul fiind adaptat (după amiaza și în weekend). Programul detaliat va fi transmis persoanelor înscrise.

Arii de cunoștințe abordate

Cursul este gândit în așa fel încât să nu irosească timpul participanților prin lungi pledoarii teoretice sau prin simple recapitulări ale legislației. Focusul este pe exemple practice, spețe, studii de caz, participanții fiind încurajați în egală măsură să împărtășească din experiența proprie. Cursul are o puternică componentă aplicativă (80% practică, 20% teorie), abordând următoarele teme:

  • Profilul și provocările consilierului de achiziții publice;
  • Cadrul legislativ privind achizițiile publice;
  • Planificarea achizițiilor;
  • Achizițiile directe;
  • Tipuri de proceduri de atribuire;
  • Strategia de contractare;
  • Documentația de atribuire;
  • Platforma SEAP;
  • Executarea și modificarea contractului de achiziție publică;
  • Riscuri asociate proceselor de achiziție publică.

Competențe dobândite

La finalul cursului participanții vor fi capabili să:

  • aplice în mod corect legislația privind achizițiile publice în contexte date;
  • elaboreze un program anual al achizițiilor publice;
  • realizeze achiziții directe în mod corect și eficient;
  • identifice tipul de procedură potrivit, în funcție de contextul în care se desfășoară achiziția;
  • elaboreze o strategie de contractare;
  • utilizeze platforma SEAP din perspectiva autorității contractante;
  • aleagă și să justifice stabilirea criteriilor minime de calificare;
  • stabilească și să justifice criteriul de atribuire în funcție de obiectivele urmărite;
  • formuleze în mod corect factori tehnici de evaluare;
  • încadreze corect diferitele solicitări de modificări ale acordurilor-cadru/contractelor de achiziție publică;
  • evite cele mai frecvente riscuri asociate proceselor de achiziții publice.

Trainer curs consilier achiziții publice

Simion ILIE

Simion ILIE cunoaște foarte bine problematica achizițiilor publice,  în prezent având funcția director general adjunct în Ministerul Finanțelor unde coordonează departamentul de achiziții publice. Este trainer specializat la Institutul Național de Administrație  și profesor asociat la SNSPA în cadrul  cursului post-universitar de achiziții publice. Are  o certificare internațională de Project Management Professional (PMP) încă din 2013 și crede că ingredientul secret al cursului de achiziții publice ar putea fi tocmai faptul că tratează achizițiile publice din perspectiva managerului de proiect.

Garanție

Trainerul va acorda în mod GRATUIT feed-back și îndrumare  pentru un proces de achiziție publică realizat de cursanți în următoarele 3 luni după finalizarea cursului.


Te interesează? Exprimă-ți intenția de a participa!

S-ar putea să-ți placă...